~ för alla glömmer, men inte jag.

Vinkade av min älskade granne igår, min soulmate, min fika-kompis, min privata matte b-lärare, min tränar kompis, min 'ta-sällskap-till-skolan"- kompis, min 'gå-tillsammans-hem-efter-krogen'- kompis, min privata psykolog och hon är helt enkelt min bästa vän.

Alla dessa dagar vi har suttit upp på hennes rum, med en kopp tee i handen och pratat om att flytta hemifrån, utbilda sig på universitetet, och skapa ett helt nytt liv, hon i stockholm, jag i karlstad.. tittat på hennes nya lägenhet i stockholm, testat lite krogar i stockholms innestad, shoppat, fantiserat, skrattat.. men vad gick snett?

Nu sitter jag här, helt ensam, tillsammans med alla mina kartonger, om 11 dagar flyttar jag, inte till Karlstad.. utan 63 mil ifrån min soulmate, 52 mil hemifrån och tro det eller ej, men min soulmate's familj fick mig att växa, fick mig att ta ett stort steg och passera en stor milstolpe, till Östersund.. Ja du läste rätt.. Östersund.
Östersund, Östersund och Östersund, det kan fortfarande inte riktigt krypa in i hjärnan att JAG, lilla lilla jag, ska flytta, utan min soulmate, utan min familj, utan de jag älskar, till en stad där jag aldrig har varit förut.

Men jag har en känsla, en bra sådan, när min bästa vän kramade om mig igår så sa hon med en sådan självsäker röst som jag aldrig har hört komma ifrån henne. "det här kommer att bli bra". jag tvivlade inte en sekund på vad hon nyss hade sagt. För att det här kommer att bli bra. på ett eller annat sätt ska vi klara det här, hon i sthlm, och jag i Ösund, tillsammans via skype med våra älskade tee-koppar i händerna, så ska vi stötta varandra, prata, skratta och tro mig, känslan om att det här kommer att bli bra.. blir bara starkare för varje dag som går..

11 dagar kvar tills mitt liv får en ny vändning.
// Sara

Kommentarer
Postat av: Soulmate

2011-08-15 @ 21:26:21
Postat av: Soulmate

Meen vad fint skrivet soulmate! miss u

2011-08-15 @ 21:27:07
Postat av: Soulmatex2

miss u 2! ses v. 40!

2011-08-15 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0